18 Mayıs 2012 Cuma

Bir iddia uğruna

Kendimi bildim bileli hayatımda var olan insanlardan bir tanesidir eniştem. Büyük ablamın eşi. Henüz 5 yaşındaydım onunla tanıştığımda. Ablamın varlığının bilincine daha yeni yeni varmaya başlarken aldı götürdü onu uzak diyarlara. Ablam, Türkiye’nin bir ilinden, bir başka bir iline, hatta ve hatta yurt dışına bile eniştemle birlikte savrulup dururken, ben onu özlemenin nasıl bir şey olduğunu kestiremeden, hep uzaklarda kaldı benden, bizden.

Nereden bilecektim ki ablamı bizden kaçıran adamın hayatımıza bu denli renk katacağını. İlkokul çağına gelip, espri, sır ve dedikodudan anlamaya başladığım vakit benim için keyifli günler gelmeye başlamıştı. İşte eniştem o günlerden bu güne hiç değişmedi. Hala şen şakrak muhabbetlerin, fıkraların alnı göbeğinde kendi göbeği ile merkez oluşturan insandır eniştemdir.

 Laf göbekten açılmışken, eniştemin en güzel baldızı unvanına layık olmak ve ailemin diğer üyelerine ve bilhassa benden sonraki en güzel baldızı olan küçük ablama, unvanımı hak ettiğimi kanıtlamak için, iyilik periliğine soyundum. Kilo vermesi için eniştemi gaza getireyim diye düşünüp, onunla iddiaya girmeye yeltendim. İddia vesile olur da bi 10 kilo atar belki diye iç geçirdim. Hatta kilo vermesi gereken süreyi de uzun tuttum ki telaşa kapılmasın dedim. “Amaç zaten onun kilo vermesi Elvan” diye söylenip, kendimle uzlaştıktan sonra bu iş için tam 3 ay verdim. Sıra kaybedenin cezasının ne olacağına geldi ve ben koyu Fenerbahçeli olan enişteme 1 hafta boyunca Galatasaray formasıyla gezme cezası verdim. O kendinden emin, hemen kabul etti. (Tabii kendinden emin olacak 3 ayda 10 kiloyu yayarak bile verebilir) Eğer o kazanırsa benden mahalle bakkalına her gün gidip “ben geri zekâlıyım” dememi istedi. Hayır, senin kazanacağın zaten ortada, sen kazan diye vermişim o süreyi zaten, sen ne diye bana böyle bir ceza reva görüyorsun ki. Al işte, bu da enişte.

Bi insan dua ederken bile dikkatli olacak aga. “How i met your mother” tadında bir hayatım olsun diye dilerken, eniştem aklıma hiç gelmemişti.

 Teşekkürler Tanrım, teşekkürler Kuantum…

Mahalle bakkalımıza not: İddia 15 Ağustos günü son bulacak. Buradan Karanfil Bakkala sesleniyorum ya da Laz Bakkal Mustafa Amcaya mı seslensem bilemedim, neyse, bu yazımı okuyun lütfen, zihinsel aktivitemde bir düşme söz konusu değil. Bilin istedim, çünkü 15 Ağustos’tan itibaren anlamsız bir diyaloğumuz başlayacak sizinle. Saygılar.

How i met your mother,
tam 7 sezondur Amerika’da yayınlanmakta olan 20 dakikalık bir komedi dizisidir. Dizi, 2030 yılında, Ted Mosby'nin eşi ile nasıl tanıştığını çocuklarına anlatmasını konu alır. Bob Saget'in seslendirmesiyle dizinin asıl karakteri Ted "Size annenizle nasıl tanıştığımı anlatacağım." der ve dizi 2005 yılına döner. Dizinin senaristleri, Bays ve Thomas dizideki arkadaşlığı kendi arkadaşlıklarından yola çıkarak yazmışlar. Arkadaşlıklarını ve yaptıkları aptalca, komik şeyler hakkında yazma fikri ile bu diziyi oluşturmuşlar. Benim 7 sezonun tamamını izleyip de her bölümde deli gibi güldüğüm bu diziyi çok kötü fena bi acayip tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder